۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۰

آیت الله نوری همدانی:

طلاب دینی با کنارگذاشتن سستی در عرصه علوم دینی تلاش کنند

طلاب دینی با کنارگذاشتن سستی در عرصه علوم دینی تلاش کنند

اراک - خبرگزاری مهر: آیت الله نوری همدانی گفت: همه افراد به ویژه طلاب علوم دینی باید تنبلی و سستی را کنار بزنند و با همتی بلند و اراده ای قاطع پا در عرصه تعلیم علوم دینی بگذارند.

به گزارش خبرنگار مهر٬ آیت الله حسین نوری همدانی شامگاه روز شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مصلای بیت المقدس در جمع طلاب و روحانیون اراک گفت: طلبگی کاری ارزشمند است و طلاب علوم دینی باید خادم مردم باشند.

وی اولین شرط پذیرش برای شغل طلبگی را اخلاص دانست و گفت: طلاب علوم دینی باید بعد از اخلاص همت بلند داشته باشند و همچون سید مرتضی و شیخ صدوق با اراده راسخ٬ جدیت٬ قاطعیت و تلاش کارها را پیش ببرند.

ایشان اظهار کرد: هر کسی مسئول زحمت و تلاش خود است هر قدری جدی تر و کوشا تر باش توفیقات بیشتری خواهد داشت.

مرجع عظام با تاکید بر اینکه شما با تلاش و پشتکار خود باید همت و اراده و کوشا بودن وجدیت در کارها را به دیگران نیز تعلیم دهید ادامه داد: طلاب علوم دینی باید چند سالی را در حوزه ها به تعلیم و تعلم و تهذیب نفس و تزکیه بپردازند و با این شرایط زندگی کرده و با جدیت تلاش کنند تا به درجه رفیع علمی و دینی برسند.

آیت الله نوری همدانی خاطر نشان کرد: طلاب باید در جریان طلبگی خود به ادبیات فارسی و عربی و صرف و نحو تسلط کامل داشته و اهل قلم و بیان باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: همانطور که در کارهای جهادی جهادگران باید با تمرین و تلاش کسب مهارت کنند بعد پا در میدان کارو تلاش بگذارند ما هم در حوزه ها باید اول مهارت و تعلیم و تعلم کنیم بعد پا در عرصه بگذاریم.

ایشان طلبگی را مایه عزت و افتخار دانست و ادامه داد: ما افتخار می کنیم که خداوند شغل طلبگی را به ما عنایت فرمود و باید بتوانیم در این راستا اثرگذار باشیم.

کد خبر 2082254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha